جستجوی ""در مجله
${Title}
${OtherInfo}
هیچ خبری یافت نشد!
جستجوی ""در هنرمندان
${LatinTitle}
هیچ هنرمندی یافت نشد!
جستجوی ""در آثار هنری
${SubTitle}
نوشتاری
موسیقی
سینما
هیچ اثر هنری یافت نشد!
به نظر میرسد نویسنده در گزاره های متعددی قصد دارند جادو را با مفهوم دین در معنای عامش یعنی چه اسلام چه مسیح چه یهود و... پیوند زنند و برای اثبات آن از نقطه نظر برخی مردمشناسان هم وام گرفتهاند حال آنکه کاملا مشخص نیست که این نقطه نظر و تعریف و دستهبندی یک دیدگاه محدود است یا غالب؟ و آیا نگاه مخالفی هم در برابر آن وجود دارد یا خیر؟ بعلاوه آنکه نویسنده اطلاع دارند که در آیین شینتو جادو اغلب مذموم است یا ممدوح؟ به هرحال در اسلام و مسیحیت و حتی در تورات یهودیان هم مفهوم جادو اغلب مذموم است و تاکید چندباره متن بر پیوند "دین" در معنای عام با جادو ممکن است یک خلط مسئلهی دور از جامعنگری باشد.در اینباره نظر کارشناسان ادیان و مذاهب را خوبست داشته باشیم.