جستجوی ""در مجله
${Title}
${OtherInfo}
هیچ خبری یافت نشد!
جستجوی ""در هنرمندان
${LatinTitle}
هیچ هنرمندی یافت نشد!
جستجوی ""در آثار هنری
${SubTitle}
نوشتاری
موسیقی
سینما
هیچ اثر هنری یافت نشد!
حتی اگر منظور نویسنده این نبوده باشد هم، چند خط ابتدای متن دارد فریاد میزند که احتمالا به جای نقد فیلم غریب یا ریویویی بر آن با یک خشمفشانی بر سازمان اوج مواجهیم منتها با ذبح فیلم قابل دفاعی (ادعا نمیکنم تمامعیار) به اسم غریب آن هم با تیمی از عوامل که از قضا هم هنرمند و کاربلد است هم شریف و نجیب.فکر نکنم کسی باشد که به بهانهای، از این که کارنامهی عملکرد اوج بررسی و نقد شود، خوشحال نشود اما ای کاش با آثار ضعیف یا در گنجهماندهاش چنین بشود نه با آثار نسبتا خوبی مثل این.نویسنده متن، اتهام کپیکاری این اثر را از روی دست چ مطرح کردهاند حال آن که دلایل و مصادیقشان، کافی نیست و ای کاش اگر این ادعا پررنگ بود، اسناد و مصادیق هم به همان اندازه محکم میبود. هرکس که اندکی با عوامل اصلی اثر آشنا باشد میداند لطیفی نه آن تازه کارگردانی است که برای اثبات خودش نیاز به نام و حمایت اوج داشتهباشد نه آن قدر سطحی و کارنابلد است که بخواهد از روی دست چ کپی کند! خیر، عدم تخصیص بودجه کافی و یا بازیهای عجیب مالی از سوی نهادهای هنری باسابقهتر برای پروژههای بزرگ، هنرمندان دغدغهمند را ناگزیر میکند به اقبال به سوی نهادهایی که بودجه مناسبتری دارند.نویسنده محترم متن احتمالا توقع داشتند که در این فیلم برای پرهیز از کپیکاری، بروجردی دیگر نماز نخواند، اگر خلقوخویش متین و موقر است برای پرهیز از شباهت به دیگر خصائل اینچنینی شهدا، او را طوری دیگر نشان دهند! بله کپی کردن یک خصلت برای همه شهدا در آثار سینمایی، خندهدار است اما نمیشود خصلت مشابه را هم سانسور کرد چون میخواهیم کپی نکنیم!باری اگر محمدحسین لطیفی و حامد عنقا و امثال اینها مانند برخی دیگر از اهالی هنر، روال قهر و کنارهگیری از کارهای هنری دغدغهمندانه را پیش بگیرند، شاید قدر هنریشان بیشتر دیده بشود و آن وقت دوستان انقلابی و هنری دغدغهمند شاید به فکر بیفتند که با بزرگداشت و یا تولدی بخواهند جبران کملطفیها را داشته باشند، اما آیا تضمینی دارد که دیگر دیر نشدهباشد و جای اینها تعدادی کارنابلد سبز نشود؟ و البته باید از خودمان بپرسیم که اگر غریب نه، پس کدام اثر سینمایی جایگزین و البته شاخصتر؟این روال جالب در برخوردمان با آثار آبرومند هنری را بگذارید کنار ارجنهادنهای غریبهها به آثار ضعیف اما در راستای منافعشان.ابدا هم نمیگوییم کار ضعیف و در راستای منافع ملی- میهنی را باید تکریم کرد.