شنبه 31 شهریور 1403 / خواندن: 5 دقیقه
به مناسبت روز جهانی صلح؛

فهرست: 10 پوستر تماشایی از هنرمندان ایران و جهان با موضوع صلح

بر اساس روایات دینی، خداوند پس از اتمام طوفان بزرگ شاخه‌ای از زیتون را به وسیله‌ی کبوتری به نوح اهدا کرد و اولین درختی که پس از طوفان از زمین رشد کرد درخت زیتون بود. بعدها تصویر کبوتری در حال پرواز که شاخه ی زیتون را به دهان گرفته به نشانی از صلح تبدیل شد؛ صلحی که بشریت امید و انتظار تحقق آن را دارند.

4.8
فهرست: 10 پوستر تماشایی از هنرمندان ایران و جهان با موضوع صلح

مجله میدان آزادی: 21 سپتامبر (31 شهریور) از سوی سازمان ملل متحد به نام روز جهانی صلح نامگذاری شده است. روزی که زنگ صلح در مقر سازمان ملل در نیویورک نواحته می‌شود و به این امید که موهبت گمشده‌ی صلح را در هیاهوی خشونت جهان به یادآوریم و هزینه‌های هولناک فقدانش را با خود مرور کنیم طبق قانون این سازمان امروز باید در تمامی جنگ‌های جهان 24 ساعت آتش‌بس برقرار شود، حال دردناک است بدانیم همین امروز و همزمان با روز صلح، ارتش اسرائیل یک مدرسه در محله الزیتون غزه که محل سکونت آوارگان و پناهجویان فلسطینی بود را بمباران کرد که تاکنون کشته شدن 20 غیرنظامی فلسطینی در آن تایید شده است، جدا از بمباران یک منطقه دیگر با هشت شهید فلسطینی دیگر. در هر صورت به بهانه روز صلح قراردادی فهرستی از تماشایی‌ترین پوسترهای هنرمندان ایرانی و خارجی توسط خانم نعیمه‌ی فاضلی -گرافیست و تصویرگر - گردآوری شده است که در ادامه خواهید دید: 

بر اساس روایات دینی، خداوند پس از اتمام طوفان بزرگ شاخه‌ای از زیتون را به وسیله‌ی کبوتری به نوح اهدا کرد و اولین درختی که پس از طوفان از زمین رشد کرد درخت زیتون بود. بعدها تصویر کبوتری در حال پرواز که شاخه ی زیتون را به دهان گرفته به نشانی از صلح تبدیل شد؛ صلحی که بشریت امید و انتظار تحقق آن را دارد، مخصوصا این روزها و این سال‌ها که جهان از جنگ و خشونت و جنایت خالی نبوده.

21 سپتامبر یا 31 شهریور روز جهانی صلح است و هنرمندان زیادی با اندیشه‌های مختلف بر خود لازم دانستند که با هنرشان تلاش کنند صلح را برای همگان به نمایش درآورند و به نوعی در برابر موج جنگ بایستند. در ادامه، شما را به تماشای 10 پوستر دیدنی از هنرمندان ایرانی و خارجی مانند آندریاس استتلر، آرماندو میلانی، شیگئو فوکودا، اشلی توبین، سیمور چواست، زهراسادات ناظری، زهرا کیانی، فاطمه مرادی، محمدجواد رستمی و مهدی مهدیان دعوت می‌کنیم. 
 

1. اشلی توبین | Ashley Tobin

 

2. سیمور چواست | Seymour Chwast

3.  زهرا کیانی | Zahra Kiani

 

4. مهدی مهدیان | Mehdi Mahdian 

 

5. آندریاس استتلر | Andreas Stettler

 

6. زهراسادات ناظری | ZahraSadat Nazeri

 

7. آرماندو میلانی | Armandi Milani

 

8. شیگئو فوکودا | Shigeo Fukuda 

 

9. محمدجواد رستمی | Mohammad Javad Rostami

 

10. فاطمه مرادی | Fatemeh Moradi




تصاویر پیوست

سمیه
1 مهر 1403

پوستر آندریاس استتلر خیلی خوب بود.

حبیب
1 مهر 1403

تشکر از این پوسترهای خوب

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
21 سپتامبر یا 31 شهریور روز جهانی صلح است و هنرمندان زیادی با اندیشه‌های مختلف بر خود لازم دانستند که با هنرشان تلاش کنند صلح را برای همگان به نمایش درآورند.

طبق قانون این سازمان امروز باید در تمامی جنگ‌های جهان 24 ساعت آتش‌بس برقرار شود، حال دردناک است بدانیم همین امروز و همزمان با روز صلح، ارتش اسرائیل یک مدرسه در محله الزیتون غزه که محل سکونت آوارگان و پناهجویان فلسطینی بود را بمباران کرد که تاکنون کشته شدن 20 غیرنظامی فلسطینی در آن تایید شده است

مطالب مرتبط