چهارشنبه 09 خرداد 1403 / خواندن: 3 دقیقه
پس از دریافت دو جایزه از جشنواره انیمایو؛

انیمیشن «در سایه سرو» در فهرست نامزدهای اسکار 2025 قرار گرفت

«در سایه سرو» جایزه‌ی بزرگ و جایزه‌ی بهترین انیمیشن دوبعدی جشنواره‌ی «انیمایو» اسپانیا را گرفت و به صورت مستقیم در فهرست نامزدهای جایزه فیلم‌های کوتاه انیمیشن برای رقابت اسکار ۲۰۲۵ حضور پیدا کرد.

4
انیمیشن «در سایه سرو» در فهرست نامزدهای اسکار 2025 قرار گرفت

مجله میدان آزادی: زمان چندانی از برگزاری مراسم اسکار 2024 و اعلام برگزیدگان آن نگذشته است و با همین فاصله‌ی کوتاه، خبرهای اسکار 2025 از راه رسیده‌اند؛ اما این‌بار یک اثر ایرانی برای راه‌یابی به اسکار پیشقدم شده است. در ادامه جزئیات این خبر را بخوانید:

به گزارش مجله میدان آزادی به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی ایرانی «در سایه سرو» جایزه‌ی بزرگ و جایزه‌ی بهترین انیمیشن دوبعدی نوزدهمین جشنواره‌ی انیمیشن «انیمایو» اسپانیا را دریافت کرد و به صورت مستقیم در فهرست نامزدهای دریافت جایزه‌ی فیلم‌های کوتاه انیمیشن برای رقابت اسکار ۲۰۲۵ قرار گرفت.

جان ماسکر -انیماتور، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی سرشناس دیزنی- که ریاست هیئت داوران این جشنواره را برعهده داشت، «در سایه سرو» ساخته حسین ملایمی و شیرین سوهانی را به دلیل صحنه‌نگاری، استفاده از نور، فیلم‌نامه و داستان تمجید کرد.

در خلاصه این پویانمایی که تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است آمده: «یک ناخدای سابق که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کنند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.علیرغم تمایل عمیق کاپیتان برای اینکه پدری فداکار و دلسوز باشد، او نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند و با دخترش به روشی که می‌خواهد ارتباط برقرار کند. یک روز صبح، یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد و زندگی آن‌ها برای همیشه تغییر می‌کند. اینکه آیا این رویداد منبع امید تازه‌ای است و یا یک مشکل جدید، باید دید.» 

انیمیشن کوتاه «در سایه سرو« تاکنون ده‌ها جایزه‌ی بین‌المللی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی دریافت کرده است؛ جایزه‌ی بهترین فیلم در بخش انیمیشن و جایزه ویژه تماشاگران نهمینِ جشنواره فیلم کوتاه فلورانس کشور ایتالیا، جایزه ویژه هیأت داوران دانشجوی سی‌وچهارمین جشنوارۀ «مدیا ویو» کشور مجارستان، راه‌یابی به رقابت جشنوراه‌های آنسی فرانسه، ونیز ایتالیا، سانتا باربارا آمریکا و انیمیشن توکیو از جمله موفقیت‌های این پویانمایی ایرانی است.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو»، از جشنواره‌های معتبر انیمیشن اروپا و مورد تایید اسکار است و «در سایه سرو» به همراه «به یاد ما باشید» ساخته «پابلو لئون» برنده جایزه بهترین انیمیشن اسپانیایی زبان، با کسب جوایز اصلی واجد شرایط رقابت در شاخه‌ی بهترین انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۲۵ شدند.

آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) اعلام کرده است که مراسم اسکار ۲۰۲۵ امسال به جای ۲۰ اسفند یک هفته زودتر یعنی روز ۱۲ اسفند ۱۴۰۳، برابر با دوم مارس ۲۰۲۵، برگزار می‌شود.
 




تصاویر پیوست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
یک ناخدای سابق که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کنند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.علیرغم تمایل عمیق کاپیتان برای اینکه پدری فداکار و دلسوز باشد، او نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند و با دخترش به روشی که می‌خواهد ارتباط برقرار کند. یک روز صبح، یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد و زندگی آن‌ها برای همیشه تغییر می‌کند. اینکه آیا این رویداد منبع امید تازه‌ای است و یا یک مشکل جدید، باید دید.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو»، از جشنواره‌های معتبر انیمیشن اروپا و مورد تایید اسکار است و «در سایه سرو» به همراه «به یاد ما باشید» ساخته «پابلو لئون» برنده جایزه بهترین انیمیشن اسپانیایی زبان، با کسب جوایز اصلی واجد شرایط رقابت در شاخه‌ی بهترین انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۲۵ شدند.

مطالب مرتبط