یکشنبه 28 خرداد 1402 / خواندن: 4 دقیقه
بعد از دریافت پولیتزر 2023

رکورد شکنی باربارا کینگ‌سالور، در جایزه داستان زنان

باربارا کینگ‌سالور، با رمان «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر) که برنده پولیتزر 2023 شده بود، برای دومین‌بار برنده رقابت «جایزه داستان زنان» ‌شد. این نویسنده‌ی آمریکایی، نام خود را به عنوان اولین نویسنده‌ای که در تاریخ ۲۸ ساله‌ی «جایزه داستان زنان» دو بار برنده‌ی این جایزه شده است، ثبت کرد.

4
رکورد شکنی باربارا کینگ‌سالور، در جایزه داستان زنان

مجله میدان آزادی: پس از جایزه‌ی پولیتزر 2023، «باربارا کینگ‌سالور» این‌بار و برای رمان «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر)، برنده «جایزه داستان زنان» شد. مشروح این خبر را در ادامه بخوانید:

باربارا کینگ‌سالور، با رمان «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر) که برنده پولیتزر 2023 شده بود، برای دومین‌بار برنده رقابت «جایزه داستان زنان» ‌شد.

به گزارش سرویس خبر مجله میدان آزادی، این نویسنده‌ی آمریکایی، نام خود را به عنوان اولین نویسنده‌ای که در تاریخ ۲۸ ساله‌ی «جایزه داستان زنان» دو بار برنده‌ی این جایزه شده است، ثبت کرد.

رمان «شیطان کله‌مسی» (Demon Copperhead)، رمانی الهام‌گرفته از رمان «دیوید کاپرفیلد» چارلز دیکنز است و درباره پسر جوانی است به نام «دیمون» که مردم برای موهای سرخش با تغییر کوچکی در نامش،  لقب «دمون کوپرهد» یا «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر) را به او داده‌اند که یادآور لقب «دیوید کاپرفیلد» است.

داستان این رمان در کوه‌های آپالاچی در ویرجینیای آمریکا اتفاق می‌افتد و تصویری جدید از داستان «دیوید کاپرفیلد» چارلز دیکنز ارائه می‌کند. «دیمون» که روای رمان هم هست باید در کنار مراقبت از خانواده با مسائلی چون استثمار نیروی کار، اعتیاد و موارد دیگر فرهنگی که جوامع روستایی را نادیده می‌گیرد، روبه‌رو شود. او با گرسنگی، ظلم و موجی از اعتیاد در شهر کوچکش مواجه می‌شود، اما هرگز عشق خود را به مکانی که خود را متعلق به آنجا می‌داند از دست نمی‌دهد.

«لوئیز مینچین»، نویسنده، روزنامه‌نگار و رئیس داوران «جایزه داستان زنان» در سخنرانی پیش از اهدای این جایزه درباره این کتاب گفت:

«باربارا کینگ‌سالور کتابی عظیم، قدرتمند و درخور ‌توجه نوشته است. ما به اتفاق آرا تصمیم گرفتیم که «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر) را به عنوان برنده خود انتخاب کنیم. داستان‌سرایی درخشان و عاطفی یک نویسنده در راس هنر اوست. همه ما عمیقا تحت تأثیر دیمون، خوش‌بینی ملایم، انعطاف‌پذیری و اراده‌ی او برای زندگی بهتر علیرغم همه چیزهایی که علیه او بود، قرار گرفتیم. او گفت: «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر) از آزمون زمان هم سربلند بیرون خواهد آمد».

افشاگری از آمریکای مدرن، بحران مواد افیونی آن و نادیده‌گرفتن جوامع محروم، اعتیاد و فقر، خانواده، عشق، و قدرت دوستی و هنر، موضوعات جهانی‌ای هستندکه باربارا کینگ‌سالور در رمانش مطرح می‌کند.

کینگ سالور پیش از این با همین رمان، جایزه پولیتزر 2023 را دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۰ هم برای رمان «حفره»، برای اولین‌بار برنده جایزه داستان زنان شده بود.

بر اساس آماری که «بوک‌سلر» منتشر کرد، پرفروش‌ترین کتاب فهرست نهایی این جایزه، «پرتره ازدواج»، نوشته‌ی مگی اوفارل است و «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر) پس از «تعدی» نوشته‌ی لوئیز کندی، سومین کتاب پرفروش‌ از کتاب‌هایی است که به فهرست نهایی این جایزه راه یافته بودند.

سال گذشته رمان «کتاب ماهیت و پوچی» نوشته «روث اوزکی» به عنوان اثر برگزیده «جایزه داستان زنان» معرفی شد و جایزه ۳۰ هزار پوندی آن را دریافت کرد.

«جایزه داستان زنان» در سال ۱۹۹۶ و پس از اعتراض‌های زیاد به فهرست نامزدهای نهایی بوکر ۱۹۹۱ که در آن هیچ اثری از نویسندگان زن وجود نداشت، تاسیس شد. این جایزه هر سال به بهترین رمان بلندی تعلق می‌گیرد که توسط یک نویسنده زن به زبان انگلیسی نوشته و در بریتانیا منتشر شده باشد.

https://azadisq.com/Portals/0/images/content/1401/Barbara-Winner.jpg?ver=MdKEqpaWayQ3tyuCpXUBRA%3d%3d

باربارا کینگ‌سالور و جلد رمان «شیطان کله‌مسی» (دیو مسین‌سر)




تصاویر پیوست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
رمان «شیطان کله‌مسی» (Demon Copperhead)، رمانی الهام‌گرفته از رمان «دیوید کاپرفیلد» چارلز دیکنز است و درباره پسر جوانی است به نام «دیمون» که مردم برای موهای سرخش با تغییر کوچکی در نامش، لقب «دمون کوپرهد» یا «شیطان کله‌مسی» را به او داده‌اند که یادآور لقب «دیوید کاپرفیلد» است.


مطالب مرتبط