شنبه 22 اردیبهشت 1403
مهلت ارسال آثار تا 15 خرداد؛

فراخوان نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان

با توجه به اهمیت کتاب در تربیت کودکان و نوجوانان، برای اولین‌بار، جشنواره‌ی ملی و بین‌المللی کتاب‌ کودک و نوجوان در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود. این جشنواره قرار است یک سال در سطح ملی و بین‌المللی و سال دیگر فقط در سطح بین‌المللی برگزار شود.

2
فراخوان نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان

مجله میدان آزادی: جشنواره‌ها علاوه بر اینکه مشوق بسیار خوبی برای نویسندگان مربوط به حوزه‌ی خود هستند، از مهمترین رویدادهای در معرض توجه قرار گرفتن یک موضوع هم هستند تا رسانه‌ها به طور ویژه به آن بپردازند. در میان انبوه جشنواره‌ها با موضوع کتاب، همیشه جای خالی جشنواره‌ای با موضوع کتاب کودک و نوجوان حس می‌شد اما خبرها حکایت از اتفاقات خوشی در این حوزه در آینده‌ای نزدیک دارند. خبری در این رابطه، در ادامه بخوانید:

برای اولین‌بار، جشنواره‌ی ملی و بین‌المللی کتاب‌ کودک و نوجوان در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود. این جشنواره قرار است یک سال در سطح ملی و بین‌المللی و سال دیگر در سطح بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش مجله میدان آزادی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، کتاب‌های کودک و نوجوان نقش به‌سزایی در توسعه‌ی فرهنگی و تربیتی جامعه دارند. آن‌ها علاوه بر اینکه ابزاری برای آموزش و یادگیری هستند، به عنوان پلی برای منتقل کردن ارزش‌ها، باورها و سبک زندگی به نسل آینده عمل می‌کنند. این کتاب‌ها می‌توانند با توجه به محتوا و موضوعاتی که ارائه می‌دهند، به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و کودکان کمک کنند و در تربیت آن‌ها نقش موثری داشته باشند

از همین رو برای اولین‌بار، جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب‌ کودک و نوجوان در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود. این جشنواره یک سال در سطح ملی و بین‌المللی و سال دیگر در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد. از تمامی ناشران، نویسندگان، شاعران، پژوهشگران و تصويرگران محترم دعوت می‌شود، آثار خود را به دبیرخانه‌ی این‌ جشنواره ارسال کنند.

 

شرایط شرکت در جشنواره

1.    آثار باید در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند.
2.    تمامی آثار باید با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و در سامانه‌ خانه‌ کتاب و ادبیات ایران ثبت شده باشند.
3.    هر مولف/ناشر مجاز است هر تعداد اثر منتشر شده در بازه‌ی‌ زمانی جشنواره را ارسال کند.
4.    بررسی و داوری آثار در زمینه‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان، شعر و نثر ادبی، کلیات، پژوهش و تصویرگری صورت می‌گیرد.
آثار ارسالی توسط داوران جشنواره مورد بررسی قرار خواهند گرفت و برترین آن‌ها به عنوان برندگان جایزه در مهرماه سال ۱۴۰۳  معرفی می‌شوند و علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره‌ را دریافت خواهند کرد.

 

نکات مهم

•    در بخش اصلی، آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد.
•    آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده‌ی آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.
•    دبیرخانه آثار رسیده به دبیرخانه را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

 

مهلت و شیوه ارسال اثر

ناشران، شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و تصویرگران می‌توانند پس از تکمیل نسخه‌ی فیزیکی فرم بارگذاری شده در نشانی ketabkodak.ketab، ۴ نسخه از آثار خود را  به دبیرخانه‌ی نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ارسال کنند.  
نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، خیابان خواجه‌نصیر، پلاک ۲، سرای اهل قلم، طبقه ۴. 
کدپستی: ۱۳۱۵۷۷۳۴۱۱
شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن ۹۱۰۰۶۳۶۳- ۰۲۱ داخلی (۸۰۸ و ۸۰۹) تماس گرفته یا به نشانی https://ketab.ir مراجعه کنند.
مهلت ارسال آثار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ 




علی اکبر میرزاآقاتبار(میرزا)
22 خرداد 1403

ای کتاب /ای آفتاب/ای تو هر فصل الخطاب/تا ابد برما بتاب/(میرزا)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
کتاب‌های کودک و نوجوان نقش به‌سزایی در توسعه‌ی فرهنگی و تربیتی جامعه دارند. آن‌ها علاوه بر اینکه ابزاری برای آموزش و یادگیری هستند، به عنوان پلی برای منتقل کردن ارزش‌ها، باورها و سبک زندگی به نسل آینده عمل می‌کنند.

در بخش اصلی، آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد و آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده‌ی آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.

مطالب مرتبط