ﺳﻪشنبه 26 تیر 1403 / خواندن: 2 دقیقه
مروری بر صفحات درخشان هنر آیینی به بهانه ماه محرم | صفحه هفتم

فهرست: 10 پوستر از بهترین آثار گرافیک عاشورا

پوستر پرکاربردترین و به نوعی پرمخاطب‌ترین فرم گرافیک امروز است. از نظر اقتصادی هم شاید پرسفارش‌ترین محصول گرافیکی امروز است که این موضوع باعث شده کمیت تولید پوستر چه تبلیغاتی و چه هنری در ایران بالا برود. در ایام محرم هم به تناسب زمان پوسترهای زیادی با موضوع عاشورا و محرم تولید می‌شود. چه پوسترهای هنری، چه پوسترهای اعلانی و سفارشی که بعضی ارزش هنری زیادی دارند و بعضی ضعیف یا تقلیدی هستند.

4.14
فهرست: 10 پوستر از بهترین آثار گرافیک عاشورا

مجله میدان آزادی: در ادامه ستون صفحات درخشان هنر آیینی، سراغ بخش دیگری از عالم تجسمی و هنر گرافیک می‌رویم. در مطلب دیروز از تصویرسازی نوشتیم و امروز نوبت پوستر است. امروز  و در روز آیینیِ عاشورا این ستون را با انتشار گزیده‌ای از بهترین پوسترهای این سال‌ها به انتخاب نعیمه فاضلی -تصویرساز و گرافیست- به روز می‌کنیم:

پوستر پرکاربردترین و به نوعی پرمخاطب‌ترین فرم گرافیک امروز است. از نظر اقتصادی هم شاید پرسفارش‌ترین محصول گرافیکی امروز است که این موضوع باعث شده کمیت تولید پوستر چه تبلیغاتی و چه هنری در ایران بالا برود. در ایام محرم هم به تناسب زمان پوسترهای زیادی با موضوع عاشورا و محرم تولید می‌شود. چه پوسترهای هنری، چه پوسترهای اعلانی و سفارشی که بعضی ارزش هنری زیادی دارند و بعضی ضعیف یا تقلیدی هستند. در این مطلب سعی می‌کنم ده پوستر خوب این سال‌ها از ده هنرمند مختلف را برای شما انتخاب کنم. چه از میان پوسترهای اعلانی که به یک برنامه یا رویداد اختصاص دارند چه پوسترهایی با موضوع آزاد و دلبخواهی. در این پوسترها تکنیک‌های مختلف گرافیکی دیده می‌شود. بعضی سراغ تصویرسازی رفته‌اند، بعضی سراغ تایپوگرافی، بعضی چراغ عکاسی  چیدمان و بعضی دیگر سراغ تکنیک‌های دیگر. ولی همه این تکنیک‌ها در فرم پوستر انجام شده است. این پوسترها را در ادامه ببینید:

 

1. صابر شیخ‌رضایی

 

 

2. جواد عبدلی

 

 

3. فاطمه سادات موسوی

 

 

4.  فاطمه حقیقی

 

 

5. پدرام فرخ‌نیا

 

 

6. مجید کاشانی

 

 

7. مهرداد موسوی

 

 

8. مهدی زالوند

 

 

9. نسترن آزاد

 

 

10. محمد ربیعی

 




تصاویر پیوست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
در این مطلب سعی می‌کنم ده پوستر خوب این سال‌ها از ده هنرمند مختلف را برای شما انتخاب کنم. چه از میان پوسترهای اعلانی که به یک برنامه یا رویداد اختصاص دارند چه پوسترهایی با موضوع آزاد و دلبخواهی.

در این پوسترها تکنیک‌های مختلف گرافیکی دیده می‌شود. بعضی سراغ تصویرسازی رفته‌اند، بعضی سراغ تایپوگرافی، بعضی چراغ عکاسی چیدمان و بعضی دیگر سراغ تکنیک‌های دیگر. ولی همه این تکنیک‌ها در فرم پوستر انجام شده است.

مطالب مرتبط