پنجشنبه 04 آبان 1402
در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه: 

برگزیدگان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه معرفی شدند + نامزدها

آیین اختتامیه‌ی بخش ویژه‌ی «کتاب و سینما»ی چهلمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سومین شب برگزاری این رویداد برگزار شد و برگزیده‌ی‌ نهایی این بخش و بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی نیز، در اختتامیه‌ی این جشنواره، معرفی شد.

5
برگزیدگان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه معرفی شدند + نامزدها

مجله میدان آزادی: در سومین روز از جشنواره‌ی فیلم کوتاه، دو برگزیده‌‌ی دوم و سوم جایزه‌ی «کتاب و سینما» اعلام شدند و در روز اختتامیه نفر برگزیده. در ادامه‌ی این خبر می‌توانید برگزیدگان این بخش را بشناسید.

به گزارش مجله میدان آزادی، از سال گذشته با همکاری خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران جایزه‌ای با عنوان «کتاب و سینما» در جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران به بهترین اثر اقتباسی از ادبیات اهدا می‌شود. 

در چهلمین جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران، ۹۵ فیلم کوتاه اقتباسی شرکت داشته‌اند که از این میان، ۱۶ فیلم به رقابت در بخش «کتاب و سینما» راه یافتند. از میان فیلم‌های راه‌یافته به این بخش، شش فیلم زیر نامزد دریافت جایزه‌ی «کتاب و سینما» شدند:

1.    «خوانا بنویسید» به کارگردانی مرتضی علیزاده؛
2.    «صوراحیل» به کارگردانی اسماعیل عظیمی؛ 
3.    «فیل سفید» به کارگردانی مهدی برجیان؛
4.    «قو» به کارگردانی بهناز سلیمانی؛
5.    «کینوپیو» به کارگردانی فرزانه قائمی‌زاده؛    
6.    «نام نام خانوادگی» به کارگردانی نازنین چیت‌ساز.

در سومین روز جشنواره، برگزیدگان دوم و سوم این بخش معرفی شدند و برگزیدهی اول در روز اختتامیهی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد. جایزه‌ی ویژه‌ی «کتاب و سینما» به مرتضی علیزاده برای «خوانا بنویسید» اهدا شد.
دیپلم افتخار و جایزه سوم بهترین فیلم اقتباسی نیز اهدا شد به اسماعیل عظیمی برای فیلم «صوراحیل» و دیپلم افتخار نفر دوم بهترین فیلم اقتباسی در بخش مسابقه کتاب و سینما به نازنین چیت‌ساز برای فیلم «نام نام خانوادگی» تعلق گرفت.

جایزه ی فیلم‌نامه ی اقتباسی در هفته‌ی کتاب نیز به طور مشترک از سوی خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران به رتبه‌ی اول، پیام کردستانی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه» اهدا شد.

چهلمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 27 مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد.
 




  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
در چهلمین جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران، ۹۵ فیلم کوتاه اقتباسی شرکت داشته‌اند که از این میان، ۱۶ فیلم به رقابت در بخش «کتاب و سینما» راه یافتند.


مطالب مرتبط