یکشنبه 20 خرداد 1403 / خواندن: 2 دقیقه
به میزبانی موزه سینما:

بزرگداشت و برگزاری هفته فیلم احمدرضا معتمدی

هفته‌ی فیلم احمدرضا معتمدی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران، همزمان با مراسم بزرگداشت وی در موزه‌ی سینما برگزار می شود.

بزرگداشت و برگزاری هفته فیلم احمدرضا معتمدی

مجله میدان آزادی: در کاغذ اخبار اردیبهشت ماه از بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه‌ی سینما خبر داده بودیم. اکنون و در خردادماه این موزه از کارگردان مؤلف و نامدار دیگری در سینمای ایران تجلیل خواهد کرد. جزئیات این خبر را در ادامه بخوانید:

به گزارش مجله میدان آزادی به نقل از روابط‌عمومی موزه‌ی سینما، در ادامه‌ی برنامه‌های بزرگداشت موزه‌ی سینما از سینماگران بزرگ، طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ خرداد ساعت ۱۷، بزرگداشت احمدرضا معتمدی، بنیانگدار فلسفه‌ی فیلم در ایران برگزار می شود.

همچنین همزمان با بزرگداشت معتمدی، گنجینه‌ی این کارگردان نیز در تالارهای موزه سینما افتتاح خواهد شد و چهار فیلم از آثار این هنرمند در موزه‌ی سینما به نمایش درمی‌آید.

معتمدی ساخت آثاری همچون «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «راه رفتن روی سیم»، «قاعده بازی»، «آلزایمر»، «سوء تفاهم»، «زشت و زیبا» و .‌‌.. را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

فیلم‌های سینمایی «راه رفتن روی سیم»، «سوء ‌تفاهم»، «دیوانه‌ای از قفس پرید» و «قاعده بازی» به ترتیب از روز چهارشنبه ۲۳ الی شنبه ۲۶ خرداد هر روز ساعت ساعت ۱۶ در سالن فردوس موزه‌ی سینما نمایش داده می‌شود و بعد از نمایش هر فیلم، جلسه‌ی نقد و بررسی با حضور منتقدان سینما و استادان دانشگاه برگزار می‌شود.

احمدرضا معتمدی دکترای فلسفه هنر از دانشگاه علامه طباطبایی و بنیانگذار دانش «فلسفه فیلم» در ایران است. وی علاوه بر فیلمسازی تالیفاتی نیز در حوزه‌ی سینما دارد. مجموعه‌ی 6 جلدی «فیلم و فلسفه»، ترجمه‌ی «پایان فلسفه» اثر مارتین هایدگر از آثار مکتوب وی است.

موزه‌ی سینما پیش از این، سلسله برنامه‌های بزرگداشت خود را با بزرگداشت کیانوش عیاری آغاز کرد و 22 خرداد با بزرگداشت احمدرضا معتمدی ادامه خواهد داد. حضور در این مراسم و تماشای آثار این هنرمند برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.


 




تصاویر پیوست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
احمدرضا معتمدی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، بنیانگذار دانش فلسفه‌ی فیلم در ایران است.

معتمدی ساخت آثاری همچون «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «راه رفتن روی سیم»، «قاعده بازی»، «آلزایمر»، «سوء تفاهم»، «زشت و زیبا» و .‌‌.. را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

مطالب مرتبط