پنجشنبه 10 خرداد 1403 / خواندن: 2 دقیقه
یک فیلم در رقابت اصلی؛

دعوت ۴ فیلم ایرانی به جشنواره شانگهای

بیست و ششمین جشنواره فیلم شانگهای، فهرست آثار بیست و ششمین دوره‌ی خود را با حضور چند اثر از سینمای ایران اعلام کرد.

5
دعوت ۴ فیلم ایرانی به جشنواره شانگهای

مجله میدان آزادی، فصل جدید جشنواره‌های سینمایی روی دور تند افتاده‌اند و هنوز جشنواره‌ی کن به پایان نرسیده، خبرهایی از جشنواره‌ی شانگهای، یکی از معتبرترین جشنواره‌های آسیایی، با اعلام اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در بیست و ششمین دوره‌ی آن به گوش می‌رسد. این خبر را در ادامه بخوانید:

به گزارش مجله میدان آزادی به نقل از ایسنا، فیلم سینمایی «مرد خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی محمد حسینخانی در اولین حضور جهانی خود در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی فیلم شانگهای حضور می‌یابد و برای کسب جایزه‌ی جام طلایی بهترین فیلم جشنواره با فیلم‌هایی از کشورهای دیگر به رقابت می‌پردازد.

«مرد خاموش» روایتگر زندگی شخصی یک مرد میانسال است که ارباب و مالک یک روستا در اواسط دهه‌ی چهل شمسی است و علی باقری تک بازیگر این فیلم است.

همچنین در بخش استعدادهای جدید آسیایی فیلم «۳ روز، ۳ قتل» ساخته‌ی مسعود امینی تیرانی در نخستین نمایش جهانی خود به روی پرده می‌رود و «مرثیه‌ای برای یک قبیله» ساخته‌ی مرجان خسروی محصول مشترک ایران، اسپانیا و قطر در بخش آثار مستند و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی هم در بخش انیمیشن‌های کوتاه جشنواره‌ی فیلم شانگهای به نمایش گذاشته خواهد شد.

سال گذشته فیلم‌های «یک‌و‌نیم اسب بخار»، «علت مرگ: ناشناخته»، «آزردگان»، «پسر دلفینی»، «مصائب محمود» از کشورمان در جشنواره‌ی فیلم شانگهای به روی پرده رفتند.

جشنواره‌ی شانگهای چین (SIFF) در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی رده الف جهان شناخته می‌شود. 

بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شانگهای از تاریخ ۱۴ تا ۲۳ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۳ تیر) در شهر شانگهای چین با حضور فعالان سینمای جهان برگزار خواهد شد.
 




تصاویر پیوست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
در بخش استعدادهای جدید آسیایی فیلم «۳ روز، ۳ قتل» ساخته‌ی مسعود امینی تیرانی در نخستین نمایش جهانی خود به روی پرده می‌رود و «مرثیه‌ای برای یک قبیله» ساخته‌ی مرجان خسروی محصول مشترک ایران، اسپانیا و قطر در بخش آثار مستند و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی هم در بخش انیمیشن‌های کوتاه جشنواره‌ی فیلم شانگهای به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره‌ی شانگهای چین (SIFF) در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی رده الف جهان شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط