یادداشت ها و مطالب
هانیه معینیان
پرونده پرواز بر فراز آشیانهی سیمرغ | صفحه چهل و چهارم
خانواده و اخلاق پای ثابت تمام فیلم های بهروز شعیبیست، در بعضی فیلمها مقولات دیگری مثل سیاست یا جامعه هم ضمیمه میشود، ولی فیلم آخر بهروز شعیبی بیش و پیش از همه چیز فیلمی خانوادگیست. «آغوش باز» روایتی از سه زوج است. یکی در اواخر راه ازدواج و زندگی،...
دوشنبه، 16 بهمن 1402 - 01:18
پرونده روزی روزگاری تلویزیون | صفحه بیست و دوم
اولین سکانسی که از «نون خ» دیدم اواسط قسمت اولش بود؛ پسربچهای جلوی دکان خلیل خانزاده ایستاده بود و داشت تخمه میخرید. لهجه، گریم، فضا و دیالوگ آن سکانس آنقدر برایم شیرین بود که دوست داشتم سریال را دنبال کنم. آن موقع حتی نمیدانستم کارگردانش سعید آق...
دوشنبه، 26 تیر 1402 - 11:59
به بهانه پایان پخش سریال «آکتور» در شبکه نمایش خانگی
احتمالاً خیلیها مثل من بهخاطر «سرخپوست» سراغ دیدن سریالش رفتند و احتمالاً آنها هم دست خالی برگشتهاند. «آکتورِ» جاویدی در سبک معماگونهاش مثل «سرخپوست» موفق نیست بلکه ناقص و سرهمبندیشده است و در بخش درام هم همان پیرنگ و شخصیتپردازی و حرفهای ...
پنجشنبه، 08 تیر 1402 - 09:00
آیا «دستهی دختران» یک فیلم فمینیستی است؟
با ذوق زیاد به تماشای فیلم «دستهی دختران» نشستم. فیلمی با پوسترهای رنگارنگ و متنوع که میدانستم با محوریت زنها ساخته شده، کلی سروصدا کرده، به مذاق خیلیها خوش آمده و حتی بعضی آن را فمینیستی میدانند. ولی توی ذوقم خورد و فیلم هرچه جلوتر رفت بیشتر آ...
دوشنبه، 22 خرداد 1402 - 13:30