پنجشنبه 19 مهر 1403 / خواندن: 2 دقیقه
پس از گمانه‌زنی‌های بسیار،

هان کانگ برنده نوبل ادبیات 2024 شد

آکادمی نوبل لحظاتی پیش هان کانگ، نویسنده 53 ساله‌ی اهل کره جنوبی را به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲4 معرفی کرد.

4.67
هان کانگ برنده نوبل ادبیات 2024 شد

مجله میدان آزادی: بالاخره یک هفته پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، دقایقی پیش آکادمی نوبل، برنده نوبل ادبیات 2024 را اعلام کرد. نویسنده‌ای که همچون برنده سال گذشته، از او در پیش‌بینی‌ها نامی برده نشده بود. این خبر را در ادامه بخوانید:

 به گزارش مجله میدان آزادی به نقل از سایت نوبل، هان کانگ  نویسنده اهل کره جنوبی جایزه نوبل ادبیات را به خانه می‌برد.

متس مالم، دبیر دائمی جایزه نوبل، لحظاتی پیش جایزه نوبل ادبیات 2024 را به هان کانگ، نویسنده‌ی 53 ساله‌ی اهل کره جنوبی، به خاطر «نثر شاعرانه‌اش که با آسیب‌های تاریخی مقابله می‌کند و شکنندگی زندگی بشر را آشکار می‌کند» اعطا کرد.

مالم پس از اعلام برنده گفت: «من توانستم با هان کانگ تلفنی صحبت کنم. به نظر می‌رسید او یک روز معمولی را سپری می‌کرد و تازه شام را با پسرش تمام کرده بود. او واقعاً برای این خبر آماده نبود.» 

رمان‌ها، مقاله‌ها و مجموعه‌های داستان کوتاه کانگ به شکل‌های مختلفی مضامین پدرسالاری، خشونت، غم، اندوه و انسانیت را بررسی کرده‌اند. از آثار او می‌توان به «گیاهخوار»، «کتاب سفید»، «اعمال انسانی» و «درس‌های یونانی» اشاره کرد.

رمان گیاهخوار او که در سال 2007 منتشر شد در سال 2016 برنده‌ی جایزه بوکر بین‌المللی شد. 

کانگ در سال 1970 در گوانگجو، شهری در جنوب غربی کره جنوبی، به دنیا آمد. او در 10 سالگی به سئول نقل مکان کرد و فارغ‌التحصیل ادبیات کره‌ای از دانشگاه یونسیِ سئول است.

برنده نوبل ادبیات، ۱۱ میلیون کرون سوئد برابر با ۹۹۹ هزار و 399 دلار به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

 


مطالب مرتبط:

گزارش: برنده نوبل ادبیات 2024 کیست؟




  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط «میدان آزادی» منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد!

نکته دان
رمان‌ها، مقاله‌ها و مجموعه‌های داستان کوتاه کانگ به شکل‌های مختلفی مضامین پدرسالاری، خشونت، غم، اندوه و انسانیت را بررسی کرده‌اند. از آثار او می‌توان به «گیاهخوار»، «کتاب سفید»، «اعمال انسانی» و «درس‌های یونانی» اشاره کرد.

کانگ در سال 1970 در گوانگجو، شهری در جنوب غربی کره جنوبی، به دنیا آمد. او در 10 سالگی به سئول نقل مکان کرد و فارغ‌التحصیل ادبیات کره‌ای از دانشگاه یونسیِ سئول است.

مطالب مرتبط